2 Ocak 2009 Cuma

karadeniz gezi planı

Şimdiden niyetlenelim.
kaç gün gerekli en az 5 gün.
eee...  kaşkarlara çıkmadan gezmek sayılmaz.
bizim abana ya uğramadan kalmadan olmaz. evimiz var zaten.
hangi aylarda yapmak lazım sanırım yazın yapılabilir. yoksa yağmur çamur geçit vermez zannediyorum.

KISA KARADENİZ GEZİSİ
-amasra kale (güzel tepeler var fotoğraf için)
-pınarhisar : şelale, kanyon, dereler
-abana: bozkurt , tarihi okul, hastane , kanyon

-sinop cezaevi
-sinop mesut
-abana
-safranbolu

güzel bir plan

1.Gün:

İncirli Boyner Mağazası 23.00. Taksim AKM 23.30, Yıldız 23.45
Kadıköy Evlendirme Dairesi 00.15, Bostancı Köprüsü 00.30 saatlerinde katılımcılarımızı alıp yaklaşık 7 saat sürecek yolculuğumuza başlıyoruz.
2.Gün: Sabah saat 07.00 dolaylarında Safranbolu'ya uğruyoruz. Öğle saatine kadar Safranbolu gezisi yapıyoruz. Öğleden sonra kısa bir Yörük Köyü gezisi yapacağız. Gezi sonrası Kastamonu Pınarbaşı'nda tesise ulaşıyoruz. Tesiste kısa bir dinlence sonrasında Ilıca Şelalesi Gezisi yapıyoruz. Konaklama yine aynı yerde.
3.Gün: Tesisimizden ayrılıp Daday Atlı turizm merkezini geziyoruz. Sonrasında Kastamonu kent gezisi yapıyoruz. Ardından Kastamonu Küre ilçesine ulaşıyoruz. İkiçay Köprüsü ve Doğanlar kalesi gezilerini yapıyoruz. Küre ilçe merkezi gezisi sonrasında İnebolu ilçesine yöneliyoruz. Ayancık'a ulaşıp otelimize yerleşiyoruz.
4.Gün: Ayancık'tan ayrılıp, Akgöl gezisi yapıyoruz. Ardından İnaltı Mağarası gezisi sonrası Hamsilos Koyunu geziyoruz. İnce burun gezisi sonrası Sinop kent merkezine geçiyoruz. Sinop Kalesi ve cezaevini, Balatlar kilisesi ve Sinop Müzesini geziyoruz. Gezi sonrası şehir merkezindeki otelimize yerleşiyoruz.
5.Gün: Sinop'tan ayrılıp, Samsun yönüne Gerze, Bafra yönünden ilerliyoruz. Samsun kent merkezinde Atatürk Anıtı'nı geziyoruz. Çarşamba, Terme yönünden sahil güzergahını takip ederek Ordu kent merkezine ulaşıyoruz. Boztepe'de güneşin batışını izleyip otelimize geri dönüp dinleniyoruz.
6.Gün: Ordu'dan ayrılıp Karadeniz'in iç kesimlerine ilerlemeye başlıyoruz. Harçbeli geçidinden geçerek Ordu'nun güney eteklerinden Giresun sınırlarına ulaşıyoruz. Giresun Şebinkarahisar ilçesinde öğle yemeğimizi yiyoruz. Yemek sonrası Meryemana Manastırını, Licese mahallesini ve Kilisesini, Tamzara mahallesini ve Tamzara Gölü'nü geziyoruz. İlçe merkezine geri dönüp merkezde bulunan Taşhan, Kurşunlu Camii, Fatih Camii gezilerini yapıyoruz. Günü Şebinkarahisar kalesinde gün batımını izleyerek sonlandırıyoruz.
7.Gün: Şebinkarahisardan ayrılıp, Eğribel geçidini geçerek Giresun'a ulaşıyoruz. Giresun Kalesini ve Zeytinlik Mahallesi gezilerini yapıyoruz. Giresun Müzesi ziyaretimiz sonrasında Trabzon'a doğru yola çıkıyoruz. Tirebolu gezisi ve Akçaabat Sera Gölü gezisi yapıyoruz. Trabzon kent merkezinde Boztepe çay bahçelerinde güneşin batışını izleyip Maçka'daki Otelimize ulaşıp yerleşiyoruz.
8.Gün: Sümela Manastırı ve Karaca Mağarası gezilerini yapıyoruz. Rize üzerinden Fırtına Deresi vadisine ulaşıyoruz. Çamlıhemşin konaklar mahallesi gezisi sonrasında Ayder Yaylası'na ulaşıp pansiyonumuza yerleşiyoruz. Akşam kaplıca keyfi sonrasında tulum eşliğinde eğlence yapıyoruz.
9.Gün: Ayder yaylasından ayrılıp ilk olarak Fındıklı Çağlayan Konaklarını geziyoruz. Arhavi üzerinden Sarp sınır kapısını geziyoruz. Borçka Karagöl gezisini yapıp Ardeşen'deki otelimize dönüp yerleşiyoruz.
10.Gün:Sabah otelimizden ayrılıp Rize kent gezisi yapıyoruz. Çaykara
ilçesinden geçerek Uzungöl Gezisi yapıyoruz. Trabzon kent merkezine
ulaşıp Ayasofya kilisesi ve Atatürk Köşkü gezilerini yapıp, grubumuzu
havaalanına transfer ederek yolcu ediyoruz.