30 Kasım 2009 Pazartesi

sazlıdere barajı - istanbul yakın gezilecek yerler






70km. 2.5 saatlik bir gezi. istanbuldaki endurocu arkadaşların light modda yapacakları bir gezi.

Çok zevkliydi. sanırım bu zevk 15 gün boyunca motor kullanmamaktan da geliyor. ikbal hanım derken motoru ihmal ettik.
ve ilk defa doğru düzgün bir gps izi aldım.



gps cihazlarının en kısa yol modlarını çok severim. ben ona macera modu diyorum. o moda girdiğinizde sizi sokak araları toprak yollar garip yerlere götürür. istanbul içi güzel. ama dışında biraz riskli.
bu sefer kıracın kenar köşe sokaklarından götürdü.


şu bayırdan inerken biraz heyecan yaptım. aşağısı bayağı çamursal karışık gözüküyor.


şimdi fotolar...
makinamızın karnını doyurduk. aynı zamanda temizken çekilelim dedik. ;)



fotoğraflık çok güzel manzara var. eski yapılar girintiler çıkıntılar filan.

burasını hatırladınız mı?. yukarıdaki haritada  şammas yakınlarındaki en iç nokta.
dsc05021



evet tam oturmadı

dsc05023

millet güzel balık tutmaya çalışıyor. bu kadar insan var ama hiç balık yok.
dsc05026



bunca zaman güzel manzara aradık. ama en güzellerinden birini istanbulda buldum.

ooohhhh
güneşi gören gelmiş.....

herkes ama herkes balık tutuyor.
görüldüğü gibi
dsc05032



bir yandan da millet bu alanlar da kurban da elde ettiği etleri buzluğa sığdırabilmek için azaltıyor.




iki meraklı arkadaş
"abi bi foto çekebilirmiyim ?" durumları falan.
anahtarda motorun üstünde.
emniyet olsun diye onları çekiyorum.




fakat aileleri filan var. iyi çocuklara benziyorlar zaten. problemsiz kabul ediyorum.
hava kararıyor. yollar alabildiğine çamur.
dsc05039

yolda ufak bir mola


güzel bir kaç poz alıyorum.
dsc05043


foto konusunda çalışmalar devam ediyor.



yumuşacık.
cimenler o kadar büyümüşki. yumuşak yumuşak çok güzel ama biraz nemli.
yol çamurlarla dolu.
hatta bir yerde 10m boyunda çamurlu su vardı. ve motor yarısına kadar bu çamura girdi.
bir yerde de çamura saplandı. çıkmak zor oldu ama yardım almadan çıkıldı.
yollar daki gevşek zeminler tehlikeyi son derece artırıyordu. hatta bir ara tamam düştüm artık dedim. ama makinayı dengeli yapmışlar. şükür. düşmedim.




eve geldim. fakat botlar pantolon berbat.

işte temiz motorum. yarıya kadar çamur. Allah kurtarsın. sahibi tembel. kimbilir ne zaman yıkar yıkatır.

böylece bir gezinin daha sonuna geldik.
güzel yanı istanbula yakın bir nokta.
2.5 saatte tüm geziyi bitirdim. evden çıkışla giriş arası yani. mahmutbeyden gelseniz toplam gezi 60km.belki daha az.

bir sonraki sefer hedef bu gölün üst kısmına gitmek. ben üst kısmı diye gitmiştim aslında. ama üst kısmı aşağıya doğru birleşmiş. sebebini bilmiyorum.

eve geldim. bünye zıpkın gibi. temiz hava + motor sürme morali + kışlık kıyafetlerin terletmesi bir çok şeyi yerine yerleştirmiş. nimetleri verene şükrediyorum.

buraya kadar dinlediğiniz için teşekkürler.  saygılar....

Hiç yorum yok: