28 Temmuz 2011 Perşembe

kömür limanı kampı, saros

İzne yeni çıktım. motorumdan ayrı kalacam. özlemi azaltmak için 1 gecelik dinlenme amacıyla saroz körfezinin yolunu tuttuk.  toplam yol 600km civarı. tek başına offroad ağırlıklı olarak yaptığım bir gezi.

kömür limanı saros doğu kıyılarında olan fındıklı köyüne yakın bir sahil şeridi. buranın özelliği dalma okullarının merkezi ve çok güzel deniz güzelliği olması. Daha doğrusu birden derinleşen kayalıklar arasında kendinizi balıkların ortasında buluyorsunuz. Bir bakıyorsunuz birileri aşağıda inceleme yapıyor ve sizde onlar gibi dalmak istiyorsunuz. Kısa keselim ve rapora başlayalım.










uçmakdere de mola.


deniz yukarıdan güzel.





yolda enerji alıyorum.














yamaç paraşütçüleri daha yüksek bir noktadan aşağıya doğru süzülüyorlar.
bu dağların özelliği denizi dik olarak karşılaması.
gelen hava yükseliyor ve paraşütler saatlerce havada kalıyor.


bolayırdayım.
burda bakım kim var.




















buradan yiyecek ikmali yapıp doğruca kömür limanı yapıcam.
ama yolda fındıklı göleti güzel göründü.


topraklı yollardan kömür limanı. nerdeyse fındıklıdan sonrası böyle. bizim için mahzuru yok ;)
teğedem deniz manzarası çok güzel. güzel bir fotoğraf makinası ile çok şahane poz alınırdı.
ne vakit ne de makina var malesef.


sahile indim.
ben buraya aslen güzel sakin bir gece geçirmek için gelmiştim.
nerdeyse çadırıma zor yer buldum.
10 tane filan dalış grubu vardı. başkalarıda tabii. horultular arasında bir gece geçirdik.


sıcak ve deniz çok güzel.
yoruldum. güzel dinlenmek lazım.

hemen çadırı kurup suya atlıyorum. denizde çok balık var.
ancak genelde kumluk olan bu sularda balıklar ne yiyorlar.
kupkuru gördüğümüz bu alanda bir çok balık yaşıyor.
birileri onları çaktırmadan besliyor. !!!



yukarıdan odun toplayıp aşağıda ateşimi yaktım.
ve tavukları pişirmeye başladım.


güneş batım fotolarını çekmek lazım.








yemeği yedik. bir kısmınıda ızgaralık bir şey bulamayan komşularıma ayırıp onlara götürdüm.
anladım ki onlar daha yeni başlayacaklarmış. neyse ikramı bozmadılar...

çay vakti geldi. ne bolayır da ne de başka yerde çaydanlık bulamadığım için çay içme imkanım ancak komşularda olabilir diye düşünürken bir anda ileride cafe tarzı bir yer görüyorum.
evet burada bir kafe var.
yemek de var. hem de çupra tane 15tl.  çay büyük 1tl.

bu arada taşın üstünde bir led görüyorum.


hayır hayır bu bir böcek.





bu kadar ufak bir böcek çok güzel bir ışık veriyoor.


mışıl mışıl başlayan uykuya komşumun horul horul katkısını geç farkediyorum.
ama sabah güzel. ne horul ne de başka bir şey keyfimizi bozuyor.
biraz foto çekiyoruz.











sabah kızıllığı bulutlara vuruyor.


balıklar için ayırdığım son yemlerle dalışlar yapıyorum. balıklar misine ile atılan tavuğu yemiyorlar.
misinadan çıkardığım tavuklara saldırıyorlar.

karnımız açıkıyor.
güzel bir kahvaltı.
ve sonrasında acilen istanbul. arkadaşın düğünü var.

tepeden kömür limanı.







ve istanbul.
zar zor düğüne yetişiyorum. hatta pazarların arasında özür dileyerek geçiyorum.
ve arkadaşları salondan ayrılmadan buluyorum. iyiki varmışıım.

ve bu güzel gezi burada bitiyoor.
aileme dönüyorum.

1 yorum:

Mehmet ERŞAHİN dedi ki...

çok güzel gözüküyor abi,
kısmet olur da motor alma izni çıkınca bu tarz keşifler yapılacak ahdim olsun (: