1 Ağustos 2009 Cumartesi

kazdağları - izmir - kütahya - eskişehir







İzmirde işimiz vardı.
motorla gitmek en güzeli dedik. izinler alındı.
yola çıkıldı.


1.gün


2.gün


3.gün


4.gün






Tek başına çıktığım gezide fazla foto alamadım. Bunlarla idare edeceksiniz.


Bandırmada feribotta indikten sonra hedef kaz dağları.
Göneni yeni aşmışım. Gayem kaz dağlarında biraz dolaşıp izmire doğru yol almak. Fakat bu güzel yer de bir kaç poz almaan ilerlemek biraz ziyan gibi geldi.


 ancak çirkin manzaralar da yok değil. o kadar güzel bir yerde böyle bir tablo bizi üzdü.
 


herşey kendi kendimize işte.










Gönen sonrası indiğim köylerden birinde navigasyonun en kısa rotasında kaybolup bir çamur içine düştüm.
işin komik tarafı çamur çok kolay geçildi ama derede boğulduk.
çıktığını düşünen msari gaza biraz fazla asılıyor ve kısmen çamurda olan arka tekerlek birden kayıp düşüyor.
pic0399
pic0400




Karnımız açıktı. ne yapmak lazım bu kazdağlarında.
kazları götürmek güzel olurdu ama soğuk suyun kaynağı olan bu yerler lezzetli alabalığın da yetiştirme merkezleri.


pic0404
pic0405
pic0406
pic0407
Güzel bir tesis.


pic0409
pic0410
pic0410


kahramaımız da burada. 



Beklenen an geldi. Bu süper icat müthiş domates sosuyla bana göz kırpıyor.

pic0414
pic0415

Çok üzücü dimi ?
ctrl+z yapıp geri gelir mi ?

pic0416
pic0417
pic0418
pic0419


Burası da farklı bir mola. bayağı yol aldık. burası çok ıssız bir yer. akan çeşme de var.
düşünün sadece sizin olduğunuz doğal bir ortam. açıkçası çok cazip.


pic0422
pic0423
pic0424
pic0425



Burasıda ayazma
evet soğuk sularıyla ünlü bir mekan. akşam buralara geldim.
izmirden haber geldi. kurulumda problem var. işi erteleyebiliriz diye.
o zaman Allah dedim. ben burda kalıyorum sizden haber bekliyorum.

pic0433
pic0434
pic0437
pic0439
pic0447

Şu o kadar soğukki. botlarla girdiğim halde bir kaç dk durmadan taşlara çıkmak zorunda bırakıyor.
evet akşam üstü de haber geliyor. izmire devam. 

pic0449
pic0450
ayazma oldukça soğuk suya sahip.
bu tesisin aşağısında balık yetiştirme tesisi var.
aynı gün içersinde insan 2 kere alabalık yermi ?
eğer böylesini bulursa yiyor işte.
size de tavsiye ederim.







evet burdan sonra direk izmir yapıyorum.
arada istanbulda evde sorun var diyorlar. kombi çalışmıyor. internet çekerken kombiyi yaktılar. (hala paramı da alamadım.)

 bu arada neler oluyor neler.
malesef aceleden resim almadım.

kaz dağları içersinde bayramiçdeyim. izmire acil gidilmesi gerekiyor. navigasyon en hızlı yolun ezine tarafından olduğunu söylüyor. yani tam U.
peki bu durumda ne seçilir. en kısa mesafe.
maalesef seçildi...

yollar navigasyonla tam uymasada yanından kenarından gidiyor. bir kaç yerde gel git yapıyorum.
sonra bir araziye çıkarıyor beni. koca bir meydan.
ama yol yok.
bakıyorum navigasyon yol var diyor. gerçekte yol yok. kaz dağlarının tepesinde mahsurum resmen.

neyse ucundan kenarından derken taş toprak bir yol devam ediyor.
burası mı derken devam ediliyor.

karşıma bakıyorum yol 3 e ayrılıyor.
navigasyonda 1 tane yol var.
dağ başında.
yanlış hesap bağdattan dönebilir.
navigasyona göre bir yol kestiriliyor ve Allahtan doğru çıkıyor.
neyse köyiçi taştı topraktı kalite bayağı kayıp. amcalar garip garip bakarken Ana....

evet evet bu asfalt. stabilize yani.
o an medeniyete kavuşmanın heyecanı en üst seviyede.
neyse öyle böyle edremit kıyılarına iniş yapıyorum.

altınoluk da bir tanıdığımıza uğrayıp direk izmir yapıyorum. 16:00 da izmirdeyim.  akşama kadar çalışma.



izmir de işler biraz sorunlu. onun için bir gün mola :)  daha yeni başlamıştım ama.
bize jeep tayin ediyorlar. ve ekiple birlikte çeşmeyi geziyoruz ve güzel bir sahil arıyoruz.


pic0455
pic0456
pic0457
pic0458
pic0459
pic0460
pic0461
pic0462
pic0463
pic0464
pic0465
pic0466
pic0467
pic0468
pic0469
pic0470
pic0471



Çeşme gezildi. bu nedir diyorsanız ağaçta yetişmiş bir kavun.

pic0474 buda cipimiz.





nedense sahil çekimleri felan yok.
çeşmenin güneyinde bir kumsala gidiyoruz. ama çok güzel bir kumsal. izmire yakın bir noktada bu kadar güzel bir yer bulacağıma inanmıyordum.
yüzme filan peşinden izmire dönüyoruz.  ve 1 kaç gün çalışma.


 çalışma sonrası geri dönüş başlıyor.
salihlinin ordan yukarıya dağ yollarına sapıyorum.
ve orda volkanik bir göl, gölde de balık tutan birini buluyorum.
tam oraya konduğumda adam koca bir kara sazan çekti. videosu var. inşallah onu bulur koyarım.

pic0479
pic0480
pic0481
pic0483




Gölün bir ucunda volkan var. kenarından bir foto aldım.

pic0485
pic0486
pic0487
pic0488
pic0489

volkanla pişmiş taşlar. acayip sertler. üzerlerinden motorla geçince çok tehlikeli oluyorlar.
pic0492
Aman biraz ürkmüyor değilim.

pic0494
pic0496


bu arada kaplıca sefası yapıyorum. ama ordan foto yok.
orda bir benzincide soruldu nerde buranın en güzel kaplıcası diye.
onlar da tarif ettiler. gittik girdik. fena değilmiş ama karın acıktırıyor.
dediler buranın en yüksek yerinde bir piknik yeri var. orda yiyecek şeyler bulabilirsin.
gidiyorum ama nafile. tesis kapanmış.
ben de ufak bir mola. üzüm müzüm. şimdilik kapatıyoruz yeme mevzuunu.
ama çok yüksek ve serin bir yer. sevdim burayı.


pic0498
pic0499
pic0500
pic0501



evet peşinden simavda bir yemek. akşam olacak önce kütahya sonra eskişehir.
gece sürmek bayağı kötü. bir de porsuktan geçerken yumurta kadar büyük sivrisinekler farda çıkıp patpat hem kaska hem de cama çarpınca biraz moralim bozuluyor.




eskişehirde gece kalınıyor.
gittiğim otelde kaplıca imiş.
soğuk suyu yok. sıcak suyu soğutup soğuk su yapıyorlarmış.
Allah allah diyorum. ne zenginlik.


sabah gidip bu arkadaşı mekanında ziyaret.


pic0504





















emreciğimle güzel bir sohbetten sonra istanbul yoluna devam.


burdan da klasik eskişehir-istanbul yolunu tercih etmiyorum.
onun yerine inegöl iznik yapıyorum.
ama foto yok.


rota bilahare bildirilecek...

1 yorum:

Mustafa Sarı dedi ki...

Ogün öyle bi güzel olmuştum ki.
tam da gevrek gevrek.
ne güzel bir histi.