12 Kasım 2012 Pazartesi

sülüklü göl, ankaranın yolları taşdan


Temmuz ayında iş için ankaraya gitmem gerekiyordu.
ee yolculuk olurda bunu eğlenceli hale getirmezmiyiz. tabiki getiririz.
En eski ankara asfaltı üzeri benim hep dikkatimi çekiyor.
O yol üzerinde çok güzel doğal alanlar var.
bunlardan bir tanesi sülüklü göl.
Sülüklügöle 2-3 defa niyet etmeme rağmen bulamadım ve gidemedim.
bu sefer geçerken doğru düzgün yerini öğrendim.

Bunaltıcı istanbul içi yolculuğu sonrası çantalarla trafik içinde çile çektikten sonra rotayı düzelttik.
İzmit yakınlarında manzara dikkatimi ve fotoğraf makinamı çekiyor.



akyazıdan sapıyoruz. sonrasında güzel virajlı yollar arasında dokurcuna ulaşıyorum.
dokurcundan soruyoruz. "ankara istikametinde ilk köyde köprünün üstünden geçtikten sonra sağa" tabi köy yollarından ana yoldan değil.

karnım hafif hafif acıkıyor. halbuki daha yeni kahvaltı yapmıştık :)
bir iki bisküit bulayım derken bu balıkçıları buldum.



abi bize güzel bir balık yaparmısın sabahın 11 inde.
evet cevabını alıyoruz. mekan çok güzel.
balıklar geliyor bu arada.
her şey çok kıvamında. balığımız terayağında kızarmış.
karnımızı doyuruyoruz. hesap 10tl. en güzeli de bu heralde.
balığı çok lezzetli. çok tavsiye ederim.
mekan sülüklügöl yolu üzerinde tek balıkçı.
evet artık burası sülüklü göl.
taştan yollardan zorlu bir 10km den sonra buraya varabildim.
ozrlu yollar tek başına ayrı bir heyecanı oluyor. ama birlikte olmayı tercih ederdim ne yalan söyliyeyim.
ankaranın yolları taştan bu yüzden mi söylenmiş. kaya parçaları üzerinden resmen zıplıyorum.
gece kamp yapan bir ekip var burada.
2 dereceyi gördüklerini söylediler. çok soğuk oluyormuş.
kaliriferli araçları ile ısınarak geceyi geçirmişler.
gölde önceleri sülükler varmış. tabi bunlar tedavi içinde kullanılabiliyor.
sonrasında birisi bu göle balık bırakmış. balıklarda bu sülüklerle ziyafet çekmişler.
şimdi balık tutuyorlar sadece.

Alanı motorumla keşfe çıkıyorum. güzel bir ortamda istop ediyorum.
bu göl nasıl oluştu biliyormusunuz.
toprak kaymaları bu tür göllerin oluşumunda etkili.
kayan toprak suyun aktığı noktayı tıkıyor ve böyle bir alan oluşuyor.
bu blogdaki sünnet gölünü de okuyabilirsiniz. o da benzer bir yapıya sahip.
fakat onun yanında güzel bir otelde var.
kalmayı tavsiye ederim. yaz kış çok güzel.

buda en güzel pozumuz.
bu poz sonrası tekrar yola dönemimizin gerektiğini hatırlıyoruz.
nallıhan ve beypazarı yol üstündeki ilçeler.
nallıhanda güzel bir kahvede oturup bisküvi eşliğindeki çayla enerji depolıyorum.

beypazaranı tavsiye ederim. ben gezdiğim için direk geçmiştim. 

Hiç yorum yok: